Experiencias alternativas de formación y prácticas docentes en la Argentina durante las primeras décadas del siglo XX. Las propuestas de Rosario Vera Peñaloza y Clotilde Guillén De Rezzano
DOI:
https://doi.org/10.51438/2313-9277.2023.24.2.e012Abstract
Master's thesis review. The research analyzes alternative experiences in training and teaching practices based on the proposals developed by Clotilde Guillén de Rezzano and Rosario Vera Peñaloza, in Argentina during the first decades of the 20th century.The work makes visible the relationships between the pedagogical field and the political field
Downloads
References
Alliaud, A. (2017). Los artesanos de la enseñanza. Buenos Aires: Paidós.
Dewey, J. (2004). Educación y experiencia. Madrid: Biblioteca Nueva.
Finocchio, S. (2009). La escuela en la historia argentina. Buenos Aires: Edhasa.
Guillén de Rezzano, C. (1921b). “El tiempo pasado”. En La Obra I, volumen 13, pp. 4-5.
Vera Peñaloza, R. (1915). Informe de la Escuela Normal de Maestras de la Capital. Recuperado del Archivo -Museo Histórico Félix Bernasconi.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Anuario de Historia de la Educación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.