Experiencias alternativas de formación y prácticas docentes en la Argentina durante las primeras décadas del siglo XX. Las propuestas de Rosario Vera Peñaloza y Clotilde Guillén De Rezzano

Authors

  • Sofia Dono Rubio Universidad de Buenos Aires. Facultad de filosofía y letras. Instituto de Investigaciones en Ciencias de la Educación

DOI:

https://doi.org/10.51438/2313-9277.2023.24.2.e012

Abstract

Master's thesis review. The research analyzes alternative experiences in training and teaching practices based on the proposals developed by Clotilde Guillén de Rezzano and Rosario Vera Peñaloza, in Argentina during the first decades of the 20th century.The work makes visible the relationships between the pedagogical field and the political field

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alliaud, A. (2017). Los artesanos de la enseñanza. Buenos Aires: Paidós.

Dewey, J. (2004). Educación y experiencia. Madrid: Biblioteca Nueva.

Finocchio, S. (2009). La escuela en la historia argentina. Buenos Aires: Edhasa.

Guillén de Rezzano, C. (1921b). “El tiempo pasado”. En La Obra I, volumen 13, pp. 4-5.

Vera Peñaloza, R. (1915). Informe de la Escuela Normal de Maestras de la Capital. Recuperado del Archivo -Museo Histórico Félix Bernasconi.

Published

2023-12-13

How to Cite

Dono Rubio, S. (2023). Experiencias alternativas de formación y prácticas docentes en la Argentina durante las primeras décadas del siglo XX. Las propuestas de Rosario Vera Peñaloza y Clotilde Guillén De Rezzano. Anuario De Historia De La Educación, 24(2). https://doi.org/10.51438/2313-9277.2023.24.2.e012

Issue

Section

Reseñas